Cookies
Provozovatel webu, společnost interNETmania s.r.o., Přeštická 1087/22, 102 00 Praha, IČ 28615484, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací
Souhlasím
Zákaznická linka: 732 630 662 (Po-Pá 8-17 h)
Na tonery jsme tady my.
Přihlaste se
Už jsem u vás nakupoval

Úspěšný leták nebo brožura? Základem je font písma

Písmo je pro letáky a brožury nesmírně důležité. První dojem z velké části rozhoduje o úspěchu, a v tomto případě to platí dvakrát. Špatně zvolené písmo může odradit čtenáře dříve, než vůbec začne číst váš text. Naopak, dobře zvolené písmo podtrhne sdělení a zajistí pozornost čtenáře.

Na co se zaměřit při výběru písma

Nejdůležitějším faktorem je čitelnost. Písmo by mělo být dostatečně velké a snadno čitelné i na menší vzdálenosti. Vyhněte se příliš ozdobným fontům, komplikovaným tvarům písmen a tenkým liniím. Co dále? Zamyslete se nad cílem letáku. Chcete informovat, přesvědčit, pobavit, nebo něco prodat? Různá písma vyvolávají odlišné emoce a asociace.

Například patková písma působí elegantně a důvěryhodně, zatímco bezpatková písma jsou modernější a hravější. A kdo je cílovou skupinou? Pokud cílíte na starší generaci, volte spíše klasická a snadno čitelná písma. U mladší generace si můžete dovolit experimentovat s moderními a kreativnějšími fonty. Pozor na délku textu. Čím delší je text, tím jednodušší by mělo být písmo. Pro delší texty se hodí především bezpatková písma.

A jaké jsou další tipy pro výběr písma?

Nekombinujte více než 2-3 různá písma. Příliš mnoho fontů působí chaoticky a rušivě. Otestujte písmo na papíře, na kterém budete leták tisknout. Ne každý font vypadá stejně na obrazovce a poté po tisku. Využijte online nástroje pro výběr písma, protože existuje mnoho webových stránek, které vám pomohou vybrat písmo právě pro váš leták nebo brožuru. Sledujte také typografické trendy a prohlédněte si práci profesionálních designérů, ta vám může být další inspirací. Pozor však na to, aby výběr písma odpovídal vašim záměrům a cílové skupině.

A na co si dát pozor? Než vyberete písmo, zjistěte, že je dostupné v požadované licenci. Některá písma jsou zdarma, jiná je nutné zakoupit. Existuje mnoho online knihoven fontů, kde si můžete stáhnout zdarma nebo za poplatek celou řadu písem.

Jak působí jednotlivé fonty?

Využijte psychologického efektu jednotlivých fontů.

Patková písma působí elegantně, důvěryhodně a tradičně. Hodí se pro formální texty, luxusní produkty a náročné instituce. Nejčastěji se užívají  Times New Roman, Garamond a Didot.

Bezpatková písma jsou modernější, hravější a lépe se čtou na obrazovce. Jsou vhodná pro neformální texty, kreativní produkty a mladší publikum. Mezi oblíbená bezpatková písma patří Arial, Helvetica a Futura.

Skriptová písma vypadají elegantně a romanticky. Používají se na pozvánky, svatební oznámení a luxusní produkty. Patří sem například Lucida Calligraphy, Brush Script a Papyrus.

Dekorativní písma jsou kreativní a poutavá. Doporučují se pro titulky, nadpisy a krátké texty. K populárním patří Comic Sans, Impact a Cooper Black.

Ne všechna písma se však k sobě hodí. Nebojte se experimentovat s různými kombinacemi, ale dbejte na to, aby písma byla vzájemně kompatibilní a ladila s celkovým designem.

Nezapomeňte na náplně do tiskáren a papír

Kromě výběru správného písma je důležité zvolit také kvalitní náplně do tiskáren a odpovídající papír. Pro tisk letáků a brožur se hodí jak inkoustové, tak laserové tiskárny. Inkoustové tiskárny nabídnou živější barvy, zatímco laserové tiskárny jsou rychlejší a jejich provoz je levnější.

Na letáky je vhodné použít ofsetový papír s gramáží 80-120 g/m2.Pro brožury se hodí papír s gramáží okolo 200 g/m2. Pokud chcete vytisknout fotografie, zvolte fotopapír s lesklým nebo matným povrchem.

A stále mějte na paměti, že pomocí písma můžete zdůraznit důležité informace a usnadnit čtenáři orientaci v textu. Využijte různé velikosti písma, tučnost a kurzívu pro rozlišení titulků, podtitulek a běžného textu. Písmo by také mělo ladit s celkovým designem letáku nebo brožury. Proto zvolte takové, které doplňuje barvy, obrázky a další grafické prvky.

 

Zboží je skladem
Doručíme do 2 pracovních dnů
Skladem

dsdsdsdsdsd

Nedostupné

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele,
dostupnost je odlišná podle značky náplně.
O době dodání Vás po objednání budeme informovat.

Poslední kus skladem

Na skladě je momentálně poslední kus.

 

Poslední kusy skladem
Skladem externě

dsdsdsdsdsd

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele, dostupnost je odlišná podle značky výrobce. O době dodání Vás po objednání budeme informovat.