Cookies
Provozovatel webu, společnost interNETmania s.r.o., Přeštická 1087/22, 102 00 Praha, IČ 28615484, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely a v případě vašeho souhlasu také pro retargeting. Více informací
Souhlasím
Zákaznická linka: 732 630 662 (Po-Pá 8-17 h)
Na tonery jsme tady my.
Přihlaste se
Už jsem u vás nakupoval

Historie značky Canon skrývá nejedno překvapení

Japonci dali světu ochutnat sushi, naučili jej chvaty karate a zaplavili regály knihkupectví mnohdy obskurními manga komiksy. Krom toho jsou ale obyvatelé země vycházejícího slunce proslulí také špičkovou elektronikou. A značka Canon je toho důkazem.

Bohyně soucitu

Historie japonské značky Canon se datuje až do třicátých let 20. století. V roce 1933 založil Goro Jošida se svým švagrem Takeo Maedou v Tokiu společnost, jejíž název v překladu zněl „Laboratoř přesné optiky“. Jak název napovídá, zpočátku se zaměřovali především na výrobu fotoaparátů.

O rok později, v roce 1934, uvedla společnost na trh svůj první prototyp dřevěného fotoaparátu s názvem „Kwanon“, který bývá často přepisován do evropských jazyků jako „Kannon“. Odtud také pochází nový jednoslovný (a o poznání chytlavější) název, který firma přijala roku 1947 – Canon.

Značka Canon se od počátku své existence zaměřuje na výrobu fotoaparátů.

 

Původní význam tohoto slova však nemá nic společného s dělostřelectvem ani kanóny (anglicky „cannon“). Jde o odvozeninu z japonského jména buddhistické bohyně soucitu Kannon (česky Kuan-jin). Pravdou ale je, že jde o rázný a zvučný název.

Druhá světová válka Japonsko zasáhla poměrně tvrdě. Výroba fotoaparátů Canon byla ohrožena a firma byla na pokraji krachu. Přesto se podařilo Canonu během několika málo poválečných let opět rozjet byznys a rozšířit své výrobní kapacity. Díky tomu společnost vyvinula svoje vlastní technologie a už nemusela používat komponenty konkurenčního Nikonu nebo napodobovat výrobky německé společnosti Leica, jako tomu bylo v předválečných letech.

Tiskárny místo foťáků

Canon se také od konce 70. let začal více orientovat na výrobu kancelářských zařízení – především tiskáren a kopírek. Jak význam tohoto segmentu v průběhu let rostl, stal se z Canonu postupem času přední světový výrobce tonerů a tiskáren. V roce 2007 představoval prodej kancelářského vybavení 65 % příjmů společnosti (oproti pouhým 26 % z prodeje fotoaparátů a kamer). Skenery, inkoustové i laserové tiskárny a barvy a náplně (tonery a cartridge) Canon pak v roce 2012 představovaly jednu pětinu globálního trhu.

V roce 1985 Canon také navázal úzkou spolupráci se značkou Hewlett-Packard. Veškerá laserová technologie v laserových tiskárnách značky HP proto pochází z dílny Canonu. Oboustranně výhodné partnerství představuje zhruba pětinu ročních příjmů Canonu.

Konkurence v podobě smartphonů z trhu pomalu vytlačuje výrobce tradičních fotoaparátů, proto je větší orientace na laserové tiskárny a další kancelářské příslušenství pro Canon do budoucna nevyhnutelnou cestou.

 

Zdroj foto: unsplash.com

 

Zboží je skladem
Doručíme do 2 pracovních dnů
Skladem

dsdsdsdsdsd

Nedostupné

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele,
dostupnost je odlišná podle značky náplně.
O době dodání Vás po objednání budeme informovat.

Poslední kus skladem

Na skladě je momentálně poslední kus.

 

Poslední kusy skladem
Skladem externě

dsdsdsdsdsd

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele, dostupnost je odlišná podle značky výrobce. O době dodání Vás po objednání budeme informovat.